Traženje drukčijih rješenja i prihvaćanje novih tehnologija
Dr. sc. Ivan Križek, dr. med. vet.
Izvor: 13. ožujka 2013. u hotelu Aristos u Zagrebu održana je Alltechova 27. edukacijska turneja koja je okupila više od 70 sudionika. U ime organizatora skupa, Alltech Biotehnologije d.o.o., sve prisutne pozdravio je Ivica Matanić, dipl. ing. Istaknuvši znatiželju kao moto skupa, najavio je zanimljive i poticajne teme, a sudionicima je uputio neke od ključnih poruka: biti drugačiji i usvajati nove tehnologije, postavljati nove standarde, biti učinkovitiji, prihvaćati društvene mreže i koristiti se njima. Potaknuo je nazočne na razmišljanje: kako odgovoriti na najveće izazove stočarske proizvodnje i proizvodnje hrane s obzirom na nove standarde učinkovitosti, zahtjeve potrošača, cijene sirovina, klimatske promjene, nestabilnost, tj. krizu na svjetskom tržištu, regulative sigurnosti okoliša i sigurnosti hrane…
“Sve može biti zelenije”, rekla je dr. Aoife Corrigan govoreći o utjecaju stočarske proizvodnje na okoliš. “Naša djelatnost smatra se najvećim izvorom emisije stakleničkih plinova. Moramo preuzeti inicijativu i pronaći rješenja za smanjenje našega ugljičnog otiska.” Rješenja treba tražiti prije svega u povećanju učinkovitosti hranidbe i pronalaženju alternativnih izvora hrane za životinje. U nastavku predavanja govorilo se o algama kao alternativnome izvoru hrane za životinje, koje, zbog svoje ekološke održivosti i hranjivih sastojaka (npr. omega-3 masne kiseline, DHA), imaju golemi potencijal primjene u hranidbi, zdravstvenoj preventivi i tržišnom diferenciranju stočarskih proizvoda.
“Svijet se mijenja, a s njim i naša industrija”, ustvrdio je dr. Kevin Dardis govoreći o brendiranju u poljoprivrednoj i prehrambenoj industriji. Promjene i suvremeni trendovi među potrošačima utječu na načine stavljanja proizvoda na tržište. Kako bi održali korak s vremenom, sudionici su potaknuti na razvijanje komunikacije te im je ponuđeno nekoliko ključnih načela marketinga na kojima i Alltech temelji svoje djelovanje, a nužna su za uspješnu diferencijaciju na tržištu: znati svoju svrhu, biti drugačiji, iznenaditi svoju publiku, biti dosljedan, ustrajati u provedbi, prepoznavati svoje mogućnosti, prihvaćati tehnologiju te “živjeti i disati sa svojim brendom”.
Sheena Fagan, istraživačica iz Alltechova Bio-znanstvenoga centra u Irskoj, upoznala je nazočne sa zanimljivim i inovativnim konceptom hranidbe preživača koji podrazumijeva smanjeni sadržaj bjelančevina u obrocima, pri čemu se, s pomoću dostupnih tehnologija, održavaju ili poboljšavaju svojstva životinja. Bjelančevine su u pravilu najskuplji dio hranidbe, farme su danas gotovo na rubu profitabilnosti, stoga precizna i učinkovita hranidba nikad nije bila važnija.
Veoma inspirativno predavanje o održivom poslovanju održao je John Thornton, regionalni menadžer Alltecha, pozvavši sudionike na dostizanje i prestizanje novih standarda: “Zašto ne 35 prasadi po
krmači godišnje? Zašto ne 32.000 kilograma mlijeka po kravi godišnje?” Suočavamo se s globalnim izazovom: kako prehraniti milijune novih usta? To je, međutim, i prilika za iskušavanje i prihvaćanje novih ideja i tehnologija. Europa je regija za nove prilike i sada je trenutak za “podizanje letvice” u našoj industriji.Sudeći prema komentarima publike, Alltech je i ove godine uspješno potaknuo razmišljanja o potrebnim promjenama i traženju novih rješenja utemeljenih na znanosti i suvremenim tehnologijama.
Domaćini skupa iz tvrtke Alltech Biotehnologija d.o.o., Ivica Matanić, dipl. ing., Adrijana Masar, dipl.ing. i Petra Musa, dipl. ing., izvrsnom su organizacijom i gostoprimstvom nastavili tradiciju uspješnih Alltechovih turneja, kojima se nadamo i iduće godine.
![]()