Svi oni će reći da rade i djeluju u interesu javnosti, što je načelno točno, no budite sigurni da nije svaki objavljeni tekst objavljen u interesu javnosti jer to jednostavno nije tako. Ima tu svega, od regularno plaćenih objava do jeftinih navlakuša i zlorabe pozicija kakve vlasnik (da zna) ne bi oprostio, ali i (su)vlasnika bez moralnog kodeksa koji će gaziti sve samo radi par klikova.
Porazna je činjenica da čak i među lokalnim portalima sufinanciranima javnim sredstvima (dakle i vašim novcem), ima onih koji će vas spremno dočekati kao divljač za odstrel i iskoristiti svaku priliku da vas nagaze. To se ne bi smjelo događati, ali možda ste bili žrtva baš jednog takvog.
Priče o pojedinačnim nezadovoljstvima klijenata vašom uslugom možda nigdje nemaju svoju standardnu portalsku rubriku ili kategoriju iz opravdanih razloga i zapravo spadaju u tzv. magazinske teme (što neki nazivaju tračem), ali ako ste nekome u redakciji stali na žulj onda ćete se naći u najaktualnijim vijestima (premda niste nikakva vijest), a ako nekoga boli još više onda ćete se naći i na naslovnici i u najčitanijoj kategoriji portala.
Zahvaljujući vlastitim javnim profilima na društvenim mrežama znate da svaka, pa i najispraznija priča o vama može biti iskorištena za prikupljanje posjeta i klikova koji nakladnicima elektroničkih medija život znače, naročito ako je atraktivno ponuđena kao što to portali vješto znaju napraviti. U svemu tome vi ste im najčešće nevažni, osim ako ste puno veći, pa imaju nekakvu nedobronamjernu, skrivenu ideju ili plan.
Priprema takvih objava na internetskim portalima ne iziskuje puno vremena niti tu ima pravog kreativnog posla za dobrog novinara osim jednostavnog citiranja stranke (“čitatelj/ica kaže”) uz svaku moguću ogradu od objavljenog teksta, pa su troškovi takve objave zapravo mali. Bez fotografija, bez videa, bez dokumenata, bez montaže i obrade medijskih zapisa. Uz dovoljno atraktivan (senzacionalan) naslov, ti sitni troškovi većim portalima mogu donijeti dovoljno posjetitelja i klikova na druge sadržaje i reklame da se sami mogu isplatiti, a što je veći broj naslova to je veća šansa da se na razini portala ugrabi i dodatni dio publike i tako dođe do još većeg broja posjeta i klikova. To su i danas najjače karte u prodaji oglasnog prostora, pa samim tim i parametri komercijalne (tržišne) vrijednosti portala u kontekstu kupoprodaje. Gdje ste vi u toj priči? Na struganju vašeg obraza netko zarađuje, možda sitno, ali ipak se radi o vašem obrazu.
Ako jeste pogriješili, a situaciju možete iskoristiti za unaprjeđenje posla ili ostvarivanje koristi, iskoristite ju. Ako ste nekoga nenamjerno povrijedili, ispravite svoju pogrešku i pritom budite velikodušni.
Ako vaša firma ili institucija osvane prozvana na lokalno ili regionalno sufinanciranom internetskom portalu, a vaše je poslovanje i značaj na razini države i izvan nje, onda imate “situaciju” sa nižerazrednim urednikom izdavača koji će učiniti sve da vaše ime iskoristi što bolje, premda to nije sposoban. Takvi će vas pokušati žvakati poput hijena i iživljavati se na vama pribojavajući se da ih vaša tema ipak neće dovesti na višu razinu niti do većih izvora kapitala, ali će uživati u svojoj poziciji ponekad zaista uvjereni u to da nekome čine neko dobro dok god vjeruju da postoji i najmanja šansa da im vaše ime pruži željenu nacionalnu ili međunarodnu važnost. Potrudit će se da vam temelji za tužbu budu klimavi jer u tome imaju iskustva.
Lokalni portal na vašoj razini skreće vam pažnju na sebe ili se pokušava nametnuti kao gazda istog terena sa kojega vam pristižu i vaši klijenti. Ne želi vam uzeti posao (osim ako to ne čini za nekog drugog!), ali vam daje do znanja da može naškoditi vašim nastojanjima da održite dobar ugled, ako se ne ponašate u skladu s njegovim kriterijima ili zahtjevima. Možete porazgovarati ako znate da ste puno slabiji, imate vremena i volje ili kakvu pametnu ideju od zajedničkog interesa, naročito javnog.
Ako ste veliki i napada vas veliki, onda ste zaista važni. No, veliki će vas napadati kao profesionalci koji jako dobro znaju što se smije, a što ne. Zašto? Jer znaju da su ulozi veliki. Veliki će vas napasti ako ste stvarno veliki i napravili ste stvarno veliku pogrešku koju je lako dokazati. Nju ćete morati platiti. Ako se ispostavi da ipak nije tako, platit će vama.
Znate da tržište ne prašta lako, pa ako stvarno ne radite dobro, brzo ćete nestati i to će ostati samo vaš problem. Zato ne treba vjerovati onima koji vas javno blate i pravdaju se da je to u interesu javnosti jer društvo već odavno prije njihovog postanka ima efikasne mehanizme kojima se one loše uklanja s tržišta. Pripadnici tzv. reguliranih profesija dodatno su pritisnuti i kroz često vrlo rigidna pravila svojih komora koja su striktnija od zahtjeva tržišta.
Kvalitetni portali informiraju, educiraju i na druge načine obogaćuju svoje posjetitelje i njihov život. Oni koji o vama ciljano ružno pišu, vuku vas u svoju kaljužu iz koje ne znaju van, a ako tamo ne pripadate, onda vam je bolje da ostanete izvan nje. Ako su objave neistinite i nepotpune i ugrožavaju vaš posao, potražite odvjetnika.
Javnofinancirani i sufinancirani portali se blaćenjem svojih čak i neizravnih sufinancijera i glumatanjem korektiva društva ne bi smjeli baviti nikada ni u čije ime, a najmanje pod krinkom borbe za interese javnosti. Takvima ukinite sufinanciranje.