Intervjuirale: Ana Delać i Ana Gross
Veterinarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Fotografije: Branko Nađ (Universitas)
1. Ukratko nam se predstavite.
2. Kad ste upisali Veterinarski fakultet i je li veterina za Vas uvijek bila jedini izbor?
3. Možete li jednom rečenicom opisati što veterina za Vas predstavlja?
4. Budući da ste od ove godine novi dekan, možete li nam ukratko opisati tijek Vašeg profesionalnog razvoja od studenta do dekana?
Sve sam te godine sudjelovao u kliničkom radu, noćnim dežurstvima i terenskoj nastavi, a više sam puta imao priliku držati pozvana predavanja iz područja porodništva i reprodukcije domaćih životinja, i u Hrvatskoj i u inozemstvu. O kandidaturi za dekana Fakulteta nisam ni pomišljao do prije nekoliko godina, kad su me okolnosti i iskustvo potaknuli da pokušam učiniti bar dio potrebnih promjena koje mogu dodatno unaprijediti i osuvremeniti naš studij i Fakultet kao instituciju.
5. Koja je bila Vaša motivacija za kandidaturu?
6. Kako se snalazite u ulozi dekana na samom početku i koliko se razlikuje dan dekana od dana na klinici?
7. Koliko traje mandat jednog dekana te koji su Vam glavni planovi koje želite ostvariti u tom mandatu?
8. Smatrate li da današnji sustav obrazovanja koji se temelji na Bolonji na Veterinarskom fakultetu funkcionira te jeste li zadovoljni znanjem i praksom koju studenti steknu nakon šestogodišnjeg školovanja?
Treba imati na umu da samo postojanje standarda europskog veterinarskog obrazovanja ima veliku vrijednost za sebe, pa bismo prema vašem pitanju trebali govoriti o tome funkcionira li europski sustav ili ne. Mi smo u hrvatskoj praksi i mnogo prije Bolonje zaključili da nakon završetka studija imamo mnogo teorijskog znanja, a nedostatak praktičnog, i zbog toga i danas procjenjujemo da bi više praktičnog znanja i iskustva dodatno obogatilo i veterinarsku naobrazbu, odnosno njezin rezultat, a to je svaki mladi stručnjak koji izađe iz fakultetskih klupa. Ovdje kao problem imamo mogućnost volontiranja koju nije tako jednostavno osigurati u praksi, iz određenih razloga. Naši studenti volontiraju na našim klinikama, no nisu rijetki oni koji bi rado volontirali u drugim klinikama, odnosno u raznim veterinarskim organizacijama u Hrvatskoj.
Tijekom svog kliničkog rada imao sam priliku upoznati mnogobrojne studente koji imaju iznimno veliku volju, ambiciju i motiv za učenjem i usavršavanjem na klinikama našeg fakulteta, stoga smatram da je mogućnost volontiranja iznimno dobar temelj za stjecanje praktičnog znanja prije diplome. Isto tako sam imao priliku surađivati s velikim brojem studenata u izradi znanstveno-stručnih radova, i iznimno me veseli da i tako mogu pomoći u prenošenju znanstvenog znanja na buduće naraštaje studenata. Time smatram da je jako važno da studenti osjećaju da su im sva vrata otvorena, a da im mi kao mentori trebamo dati dodatan vjetar u leđa.
No da se vratimo na vaše pitanje, Fakultet s obzirom na pojedinačnu razinu znanja ima razloga biti i zadovoljan i nezadovoljan. Treba imati na umu da su individualna očekivanja različita, a isto tako da sva praktična znanja nakon završetka studija treba nastaviti graditi jer to je jedini pravi put daljnjeg razvoja i napretka svakog praktičara.
9. Ako biste mijenjali današnji sustav obrazovanja na Veterinarskom fakultetu, što biste promijenili i zašto?
10. Kako biste usporedili studij veterine u vrijeme Vaših studentskih dana sa sadašnjim dok ste dekan? Ima li mnogo promjena i sviđaju li vam se te promjene?
11. Možete li izdvojiti neke važnije nadolazeće projekte?
12. Zabrinjava li Vas najavljena ekonomska kriza i smatrate li da će jako utjecati na kvalitetu nastave i obrazovanja?
Čak i u najgorem slučaju, da razina kvalitete nastave i obrazovanja budu ugrožene na bilo koji način, mi nemamo drugog prihvatljivog smjera osim onoga koji ih osigurava, a rješenja uvijek postoje.
13. Mislite li da studenti na Veterinarskom fakultetu u Zagrebu imaju dovoljno slobodnog vremena izvan fakulteta?
14. Što mislite o mentalnom zdravlju studenata i doktora veterinarske medicine, treba li se više podizati svijest o tome u našoj struci?
15. Mislite li da je moguće organizirati studij tako da studenti imaju više praktične nastave u manjim skupinama kako bi bolje savladali praktični dio nastave?
Trudit ćemo se što prije ostvariti naše ciljeve, a sve u svrhu kako bi naši studenti bili zadovoljni i postali što bolji praktičari.
16. Mislite li da je potrebno napraviti Hitni prijem kao zasebnu kliniku na fakultetu?
Hitni prijem ne vidim kao zasebnu kliniku na fakultetu, već kao važan segment Sveučilišne veterinarske bolnice koji i u sadašnjem okviru radi jako dobro. Ali naravno, uvijek treba težiti unapređenju.
Smatram da je jako važno mladim kolegama koji rade u sustavu dežurstva pružiti potporu u usavršavanju, i stručnom i znanstvenom, čime će se unaprijediti kvaliteta usluge koju pružaju klinike, odnosno svi segmenti Sveučilišne veterinarske bolnice.
17. Imate li u planu provesti neke od prijašnjih zahtjeva studenata kao što su ormarići i veća menza?
18. I za kraj što biste poručili studentima na Veterinarskom fakultetu u Zagrebu?
Na Fakultetu provodimo vrijeme, živimo, radimo i učimo. Upisom na naš fakultet započela je vaša avantura studiranja, istraživanja i primjene stečenih znanja i vještina. Ni jedan fakultet nije „lagan“, no studij veterinarske medicine iznimno je gradivom opsežan i to je ono što ga možda izdvaja od drugih fakulteta, a osobito od drugih fakulteta u području biomedicine i zdravstva. Studij traje čak šest godina, a u fokusu našeg poučavanja i učenja u svakom se trenutku nalazi nekoliko „osnovnih“ životinjskih vrsta poput psa, mačke, konja, krave, svinje, malih preživača, a kroz brojne izborne predmete poučavanje se proširuje i još na mnoge druge vrste. Isto tako, specifičnost naše struke unutar područja biomedicine i zdravstva očituje se i u činjenici da naši pacijenti ne govore, odnosno ne verbaliziraju, ali „govore“ na nebrojeno mnogo drugih načina koje u danom trenutku moramo moći nepogrešivo razumjeti da bismo im mogli na prikladan način pomoći. I to je samo jedan od mnogobrojnih izazova s kojima se kao doktori veterinarske medicine svakodnevno susrećemo. Želim naglasiti da je u središtu mog programa student. Zajedno sa svojim najbližim suradnicima volio bih u ovom akademskom miljeu postići odnose i atmosferu u kojoj će student biti znatno motiviran i potican od nastavnika na studiranje, na svakodnevno strastveno istraživanje, a studiranje to na neki način i jest. Volio bih da student osjeti zadovoljstvo u napretku razvoja i usvajanja kompetencija koje će mu omogućivati da se jednom, nakon diplome, svim svojim bićem posveti pozivu koji ga je i potaknuo na upis studija veterinarske medicine. U tom procesu nema mjesta strogoći, već suradnji, motivaciji, želji za usvajanjem i prijenosom znanja, vještina i kompetencija. Na kraju bih poručio, dragi studenti Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, koliko god Vam katkad bude teško, budite vrijedni, ustrajni i uporni i slijedite svoje snove. Želim da osjećate da Vam se sva vrata na putu k vašem cilju otvaraju, a prilikom svake prepreke da imate sigurnost koju ćemo Vam
pružiti i osigurati kao institucija i kao Vaši nastavnici.